سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، روز قیامت به سه تن لبخند می زند :کسی که شبانه برمی خیزد و نماز می خواند، مردمی که برای نماز، صف می بندند ؛ و مردمی که برای پیکار با دشمن صف می بندند. [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
شایدفردا
 
استفاده از اینترنت در ایران

تا حالا به این فکر کردین که داخل ایران از اینترنت به چه شکلی استفاده می شه ؟


از اونجایی که ووظیفه کتابداران واطلاع رسانان جامعه اطلاع رسانی است تصمیم گرفتم که نحوه ی استفاده از اینترنت یا بهتر بگم موتور های جستوجو داخل ایران وبررسی کنم به همین سبب کارم رو ازدو هفته ی پیش شروع کردم جالب اینجا است که بیشتر کاربران اینترنت در ایران فقط با دو موتور جستوجوی گوگل ویا هو آشنایی دارند وسایر موتور های جستجو رو نمی شناسن و جالب تر اینکه بیشتر کاربران اینترنت در ایران سرچ پیشرفته رو نمی دونن وبه طور کامل با ساختار موتور های جستوجو آشنایی چندانی ندارند .
حالا به اینجا می رسیم که چه کلماتی داخل این موتور ها سرچ می شن اول آمار داخل چند تا وبلاگ بررسی کردم که اونا وضع خیلی بدی رو برای ایرانیان در نظر گرفته بودن طبق آمار داده شده توسط این بلاگر ها داخل کشور ایران کلمات سکس ومشتقات اون وبه زبان های دیگه نیز بیشترین سرچ رو داخل این دو موتور دارند حالا کار نداریم اینترنت دریای بی انتهایی است که اطلاعات علمی از هر نوع که بخواهیم در اون پیدا می سشه چرا جوان ایرانی به سراغ کلمه ی سکس ومشتقات اون میره جای سوال داره .! !از اونجایی که این بلاگر ها بی اسم نشون بودن به سراغ آمارهای گوگل رفتم ومتوجه شدم که با نهایت تاسف این آمار درسته ونه تنها ایران بلکه این کلمات بیشترین رکورد در میان مردم خاورمیانه دارند به راستی چرا مشکل از کجاست .
چرا هر کدوم از ما به فکر چاره ای برای این مشکل نیستیم چرا کشوری با این پیشنه ی عظیم فرهنگی حالا جوناش باید به دنبال این جور مسائل برن یعنی واقعا جوان ایرانی باید اونقدر پست شده باشه که با دیدن یه عکس ویا یه کلیپ ارضاءبشه یعنی جوان ایرانی نمی دونه باید از چه مطالبی که داخل اینترنت استفاده کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
به راستی دلیل این آمار وحشتناک که توسط موتورای جستجو داده شده چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دشمنی اونا با ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خراب کردن وجهه ی ایران ؟؟؟؟؟؟

به راستی دلیل چیه من اطلاع رسان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من معلم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من روحانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من پاسدار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من استاد؟؟؟ من بسیجی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من کتابدار ؟؟؟؟؟؟؟؟من مدیر؟؟؟؟من فرماندار ؟؟؟؟؟من شهردار؟؟؟؟؟ من ...........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلیل چی می تونه باشه چرا ما جوانهای ایرانی خودمون نمیایم مشکلاتمون ریشه یابی کنیم ریشه یابی کنیم علت هایی رو که باعث شدن ما از اصل فاصله بگیریم وحتی به فرعیاتمون هم نرسیم علت اینکه گاهی اوقات ما اونقدر فرو میریم تو فرهنگ غرب که نمی فهمیم کی هستیم تازه اگه فرهنگ درست غرب رو بگریم بازم مشکلی نیست ما از غرب برهنگی می بینیم آیا این برهنگی فقط در لباس وپوشش اونااست متاسفانه ما افکار خودمون رو زیر هزاران هزار پوشش پوشونده ایم وحاضر نیستیم این پوشش ها رو برداریم تا نوری از علم وارد ذهنمون بشه ذهنه ما بسته داخل یه چهار دیواری تا اینجوری باشه.............
خلاصه حرفامو کوتاه کنم می خواستم داخل وبلاگم به جزء حوزه تخصصی کتابداری واطلاع رسانی چیز دیگه ننویسم اما یه مقاله در خصوص مشکلات کتابداری واطلاع رسانی داخل ایران خوندم که نشون می داد علت بیشتر مشکلات ما کتابدارن واطلاع رسانان فاصله گرفتن از برخی مسائل فرهنگی سیاسی اجتماعی.... وقتی این آمارو دیدم به حال خودم وکشورم تاسف خوردم بازم میگم من دانشجو تو ایرانی باید عوض یشیم باید درون خودت انقلابی کنی تا بتونی مفهوم انقلاب رو درک کنی باید درون خودت انقلاب کنی تا بتونی به اهداف انقلاب برسی خلاصه مطلب اینکه باید عوض بشیم...................


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سیدسجادحسینی 87/10/22:: 1:23 صبح     |     () نظر
درباره

شایدفردا


سیدسجادحسینی
باشد برای فردا شاید...
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها