سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند زنده است؛ اگر چه مرده باشد . نادان مرده است؛ اگر چه زنده باشد . [امام علی علیه السلام]
شایدفردا
 
نکات مهم در طراحی وب سایت

پارامترهای مهم در طراحی یک وب سایت عبارتند از :

1. اندازه سایت: اندازه یک سایت اثر بسیار زیادی در رتبه آن سایت در موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو به دنبال محتوا هستند، اگر شما در سایتتان تعداد کمی صفحه وب دارید و رقیب شما تعداد زیادی دارد ، به احتمال بسیار زیاد سایت شما رتبه کمتری از سایت رقیب خواهد داشت. در بسیاری از موارد امکانپذیر نیست که شما صفحات زیادی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر کنید در این مورد شما بایستی به ارائه محتوای رایگان در سایتتان فکر کنید. با اضافه نمودن محتوای رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می گیرید، باعث رضایتمندی بازدیدکندگان شده و باعث مراجعه مجدد به سایت شما می شود.

2. سایتهای مبتنی بر صفحات گرافیکی: سایتهائی که از اجزای گرافیکی به مقدار زیاد استفاده می کنند علاوه بر اینکه زمان مورد نیاز برای دیده شدن سایت را افزایش می دهند از نشر موتورهای جستجو هم دچار مشکل می شوند. موتورهای جستجو نمی توانند محتوای عکسها را ایندکس کنند. هرچند گوگل این امکان را اضافه کرده است اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکان پذیر نیست.                                                                                                                                                                      

3. استفاده صحیح از کدHTML: برای تولید سایت خود از برنامه هائی مانند MSWord استفاده نکنید. صفحات تولید شده در این برنامه بیشتر شامل اطلاعات مربوط به بنگ و فونت و قالب صفحات می باشد. در این حالت روبات موتور جستجو بجای اینکه به اطلاعات سای شما دسترسی داشته باشد ، در درجه اول اطلاعات نمایشی سایت را می گیرد و بعد از آن اطلاعات اصلی را . این می تواند در نحوه گردآوری اطلاعات سایت برای ثبت در موتور جستجو اختلال ایجاد نماید. یک راه استفاده از برنامه هائی چون Dream Weaver است . این برنامه اطلاعات مربوط به نوع نمایش اطلاعات را در یک فایل CSS ذخیره کرده و در ابتدای صفحه سایت شما آنرا مورد استفاده قرار می دهد. به این ترتیب در صورت لزوم و در زمان نمایش این فایل خوانده می شود و روبات موتور جستحو مشکلی پیدا نمی کند. علاوه بر این استفاده از کد HTML نادرست در صفحه سایت می تواند باعث بروز مشکل در روبات موتور جستجو شود هرچند که در نمایش سایت شما توسط مرورگرهای مختلف ایجاد اشکال نکند.

4. انتخاب نام دامنه مناسب: یک قانون طلائی در این مورد داریم که می گوید کاری کنید که در ذهن بازدیدکننده خود باقی بمانید. یکی از راههای عمل به این قانون طلائی استفاده از نامهای مناسب برای نام سایت است. اسم سایت شما می تواند نام کسب و کار شما باشد یا نام فعالیتی باشد که شما انجام می دهید. هیچگاه از اسامی طولانی و جمله های برای ثبت نام سایت خود استفاده نکنید. علاوه بر این اگر می خواهید به هر دلیلی نام دامنه خود را عوض کنید، برای اینکه رتبه قبلی سایت را از دست ندهید بهتر است از سروی Forwardingسایت قبلی استفاده کرده و نام قدیم را به آدرس جدی Forward کنید.
5.
استفاده از فریم: سعی کنید اصلا از فریم در طراحی سایت خودتان استفاده نکنید. حتی اگر مشتری شما از شما خواست سعی کنید او را در این زمینه توجیه کنید. تعدادی از مرورگرهای اینترنتی فریم را پشتیبانی نمی کنند و بنابراین سایت شما توسط این مرورگرها دیده نمی شوند. ذخیره کردن آدرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار مشکل است (بر خلاف قانون طلائی(

6. اطلاعات خود را بروز نمائید: علاوه بر اینکه سایت هائی که تاریخ بروزرسانی آنها مربوط به چند سال پیش است از نظر بازدیدکننده اعتبار چندانی ندارد، موتورهای جستجو هم به این نکته حساس بوده و اینگونه صفحات را با کمترین رتبه در نظر می گیرد. سایتهائی که مرتبا بروز می شوند و صفحاتی که دوره بروز رسانی آنها کوتاه می باشد، در کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو موفق تر هستند.


                                     


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سیدسجادحسینی 86/12/3:: 11:25 عصر     |     () نظر
درباره

شایدفردا


سیدسجادحسینی
باشد برای فردا شاید...
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها